zaterdag 17 december 2011

16/12/2011 - GWHV 19u30

IMG_0345

Geef gerust toe dat de meest fotogenieke van beide ICE heren hiernaast toch wel Henri is. Hij pakt precies beter op papier dan zijn vader… Dat wij ons voorbereidden op winters weer, had alles te maken met het weerbericht op Karrewiet. Helaas hebben wij in ons land enkel Oostkantons, maar geen Westkantons. En dààr valt dede_eerste_sneeuw sneeuw meestal, en blijft ie ook het vaakst liggen. Zo ook vanavond. Onderweg naar Gent, kregen we al wat winterse buien voor de kiezen, maar dat bleef bij smeltende sneeuw. Verder naar het binnenland was het als beter.  Het doet met meteen denken aan het liedje van Jan Dewilde, De Eerste Sneeuw… Daar vraagt Jan zich af waar zijn wollen muts nu is… Maar het liedje is minder vrolijk dan het op het eerste zicht laat vermoeden.

IMG_0346Waar het er wel meestal vrolijk aan toe gaat, dat is bij Archiers Demey ICE Gistel! En zeker op vrijdagavond op de ledenschieting bij het GWHV te Sint-Amandsberg. ICE Tom was er deze keer wel niet (verhuis naar zijn nieuwe stek), evenmin als ICE Karoline en de ICE Juniors): roeper Lieven aan de eerste wip moest het dus wel stellen zonder zijn bijna traditionele pizza Hawaï… Knipogende emoticon Ook Chris en Kristine gaven deze keer verstek. Onze eigen competitie waarvan U de resultaten kan volgen op onze blog, werd dus gestreden tussen ICE Nadia, ICE Wim, ICE Dominiek, samen met steunende leden Jan en Christophe. Dat er al es wat ‘sabotage’ is onder die troep, daar is ICE Tom voor verantwoordelijk: is het niet met beeperkens dan was het deze keer met de lopernaald van Christophe… Of de voorarm van ICE Wim die danig vermoeid was van het preparen van de infrastructuur op de ICE Headquarters.

Er werd weer duchtig gekampt om de gele vogels. Alles telt voor IMG_03471 punt: zowel de Hoge als de boetevogels in het spel. Schiet je ze in de juiste volgorde, dan kreeg je het etiket ¨t*ttenzot” opgespeld. Je zag al direct wie zich die titel bemat! Beiden ambieerden trouwens dubbele maten, maar slaagden daar niet (meer) in. Was dat nu om dat de immer sympathieke Peter van Vrij & Blij zich als 18+ ook afvroeg of één en ander ook niet diende af te hangen van om wiens t*tten het ging? Het blijft gissen. Trouwens, ook over dat hangen: ook hier kan je enige dubbelzinnigheid vermoeden, maar die is echt niet ZO bedoeld… Engel

Nee, deze blog is zowel kind- als seniorenvriendelijk. ICE Karoline wou zelfs met haar stok gaan schieten vandaag. Navraag in het Serruys-ziekenhuis, en verificatie bij de KNBBW, verhinderde dat echter. Zo’n stok dient om met je baxter mee rond te rijden, en dus niet om een handboog mee te helpen opspannen. Nochtans: praktisch lijkt het me wel: heb nog een senioren gezien die met een rondrijdende stok op stap zijn! Nu, ik wil ze zeker ook niet op ideeën brengen… Knipogende emoticon

Trouwens, die Peter van Vrij ende Blij: die ziet er ook braver uit dat je zou vermoeden: hij wou al meteen de tarieven van Steunend Lid onder druk zetten, met argumenten die zo van de onderhandelingstafel van de regering Di Rupo I konden komen: dat er overal moest bespaard worden, en dies meer… Gelukkig hield Hoofdman ICE D zich sterk, al pinkte hij (verdoken) toch een traan weg bij zoveel sympathie! Althans, naar de geest!

Bon, als ik nog een dik uur doorga (de klok geeft intussen aan dat het kwart voor zes is), dan kan ik gelijk naar bakker Ludo rijden hier in het idyllische Gistel. En meerbepaald om zijn inmiddels (onder ICE-leden) roemruchte piccolo’s. Vergeet ook niet dat schrijven langer duurt dan lezen.

IMG_0348Enfin, we denken dus reeds aan ‘de toekomst’. Wat zouden we straks gaan uitmeten? Buiten ziet het er niet al te best uit, hoewel de weerapp op mijn iPhone me toch doet twijfelen. Zou ik het laten om die paar druppels die we moeten trotseren daar in Staden..? Armand Pien kon het ook niet altijd correct voorspellen. Maar als het er slechter zou uitzien dan wat hiernaast wordt aangekondigd, dan zijn we wel de pineut. Tja, we zullen het risico maar nemen zeker? Risico’s, daar kan men zich tegen indekken. Damart Sport verleent dergelijke polissen… Knipogende emoticon En de aangekondigde windsnelheden laten nog toe om met de lattenboog te schieten. Mijn Hoyt HPX met 48lbs latten heb ik dan wel nog niet, maar ik zal het dan maar moeten doen met 42pond… Ik kan ook mijn boog met wielen bovenhalen als het echt moet.

Rest nog te vermelden dat we op 27/01/2012 zijn uitgenodigd door onze vriend Jan van Rumbeke, voor een fluoschieting op Liggende, in Rumbeke.

Maar waar we vooral naar uitkijken is morgen zondag: dan komt ICE K weer thuis! ‘t Scheelde trouwens niets of ICE mocht de wacht wisselen. K buiten, en D binnen… zowat elke pijl die naar beneden kwam, wist wel ergens in mijn richting te vliegen, en er was er ene die trefzeker was. En ‘t was dan nog mijn eigen. Vol op de wreef van mijn voet… Pijnlijk, maar daar bleef het ook bij… Knipogende emoticon

Tot straks wellicht. Waar, dat weet ik nog niet. Voor Gistel wordt straks ook een aardig zonnig voormiddag voorspeld. Ik hoor straks de juniors al roepen dat ze een klein beschrijf op de liggende van ICE zullen willen… En wie ben ik om dat te weigeren? Ik denk dat ik er 100 EUR gratis ga opzetten, en die pogen terug te schieten. Gisteren kreeg ik namelijk 2 minnelijke schikkingen binnen van 50 EUR… Verhitte emoticon

Of klopt hier dan toch iets niet aan deze redenering..? Kan goed zijn, want ben alweer niet uitgeslapen natuurlijk. Letterlijk dan, figuurlijk wel… Knipogende emoticon

Ciao.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten