zondag 11 december 2011

10/12/2011 - Ghyvelde 9u30 - Ieper Willem Tell 14u00 - Ieper City: Kermis, Kerstman, kerstmarkt, frietjes, oliebollen… - Westende: receptie Dhr en Mevr. Verheyde

IMG_0306

Net voor halftien stond de harde kern van ICE Gistel al in het Frans-Vlaamse Ghyvelde voor de wintercompetitie: 7 hoge op wip 1, top sec op wippen 2, 3 en 4… Weerbare mannen (gehuld in dikke pakken, al of niet van Damart)… heet dat dan Knipogende emoticon. We startten daar met een kleine 60 schutters, maar naarmate de voormiddag vorderde kwamen daar nog wel een 30-tal bij.

 

IMG_0311IMG_0310

 

IMG_0309

 

Wip 7 Hoge:

  • Dominiek: 6+4
  • Rudy: 7
  • Wim: 4

Tops Secs:

  • Wim: 2
  • Dominiek: 1

ICE Gistel kon met rode kaken naar huis, maar dat was dus enkel van de het zonnetje en de eerder koude temperatuur… Knipogende emoticon

 

IMG_0313In de namiddag beslisten we naar Zillebeke te trekken, naar het beschrijf van Ieper W.T. 14u00. Daar arriveerden we een beetje te laat, maar ik weid even niet uit hoe dat komt… (dit om ICE Rudy wat te sparen). Dat we onderweg even langs Hooglede en verder ook nog Roeselare reden, daar dankt Hoofdman D zijn GPS-mannen voor, want zo reden we nog es door ICE D zijn thuisstreek… Knipogende emoticon

Dank zij Freddy VP van Zedelgem stonden we wel tijdig op de boek, en hadden we ook aan tafel binnen nogIMG_0314 een comfortabel plaatsje. Bovendien kregen we nog wat les in boogschieten op staande wip van Freddy. Hij schoot net geen topspel op zijn eentje. Heerlijk om te zien! Ik heb gelukkig ook nog wat jaren om bij te leren. Wie weet kan ik binnen een 10-tal jaar dat soort kwaliteit benaderen. Maar dan zal ik nog veel moeten oefenen en de juiste boterhammen eten… Glimlach Als ik even spiek: ik zag schoonzoon CĂ©dric van die boterhammen met worst binnenspelen… Zou dat het geheim kunnen zijn dan? Enfin, als er 1 iets is wat ik graag doe, dan is het bijleren!

Aan tafel kregen we gezelschap van sympathieke Noorderburen uit Kwadendamme (Google Maps). Nieuwsgierig als ik ben van nature, en gelet Freddy mij al es wat zever op de mouw durft spellen, vroeg ik die mannen of ze afwisten van enig stimulerend effect van die worsten… Ik kreeg een verbijsterende waarheid te horen!

Volgens mij had Freddy me dus weeral es liggen… ;-)
  • Rudy schoot 3 stuks: 1 Kalle (deze die Freddy ontbrak om een topspel te vergaren Knipogende emoticon), en 2 v, waarvan 1 fles wijn om onderweg met Wim naar huis niet zonder koelvloeistof te vallen…
  • Dominiek schoot recurve-gewijs 2 stuks
  • Wim coachte ons om het allemaal bij elkaar te krijgen! Ook hij had namelijk 2 van die worsten binnengedouwdGlimlach
  •  

IMG_0719Ondertussen waren de juniors Henri, Julie en Henri met mama ICE K onderweg om ICE D te komIMG_0318en oppikken in Zillebeke. Ik kreeg volgende bericht binnen, wat alvast al aangaf dat het daar best plezant moet geweest zijn… Ik zie dan wel geen oliebollen maar wafeltjes… maar goed, dat valt dan onder de noemer van dichterlijkIMG_0722e overdrijving zeker? Bovendien: als dat geen fotogenieke kids zijn zeg! Waarom zou ICE D zo gelukkig zijn, dacht U?

Nu goed: mooie ouders: dan moeten dat ook schatten van kinderen worden, toch? Engel

 

En dan was er ‘s avonds in Westende nog een receptie ingericht door ICE Tom. Hapjes en Cava… Benieuwd hoe dat is afgelopen… Glimlach

IMG_0317

Als het al afgelopen IS trouwens, als ik dit artikel afwerk… Ook dat weet ik niet eens zeker…

Ciao!

2 opmerkingen:

  1. Weerom een knap postje ... zoals we van jou gewoon zijn trouwens. Ieper waar mijn roots liggen. Het ouderlijke huis is er pas sinds augustus verkocht. Mama woont nu in Home Wielant in Ingooigem ( rechtover de thuisbasis van Ingooigem de Vrije " 't Smesseplein " ) en dus nu ook veel dichter bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de appreciatie! Inspiratie is vooral veel transpiratie, maar dat zien niet alle lezers natuurlijk... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen