zaterdag 28 januari 2012

28/01/2012 - Van Petite-Synthe naar Sente, of…? En hoe je plots een rode lantaarn kan kwijtspelen…

Hedenochtend 9u30 neem ik deel aan de wintercompetitie in Frankrijk. Dat is niet zover van mijn deur, dus over iemand anders deur kan ik niet oordelen… Hierheen dus. Wat de namiddag brengt, dat zullen we nog moeten zien. Trouwens: we hebben nog amper 75 unieke lezers nodig om de gisteren aangehaalde kaap van 10.000 te halen. Doe dus uw best! Knipogende emoticon

Er wordt deze voormiddag ook weer peleton geschoten bij onze vrienden van Vrij & Blij in de toren te Beveren, dus krijgen jullie vanavond of morgenochtend opnieuw een update van de tussenstand na 2 tornooi-dagen.

Aan elke schutter die het gaat proberen vandaag: veel succes!

* * *

Petite-Synthe 9u30

IMG_0578

Een heerlijk weertje deze ochtend, en niet te veel wind: quasi-ideale omstandigheden om es op reis te gaan naar Frankrijk! Niet getwijfeld dus, zelfs al was de nacht kort geweest. Geen betere manier om snel weer fris en monter te worden.

IMG_0579

Ik werd onderweg overal gewaarschuwd voor afritten en parkings voor het W.K. veldrijden in Koksijde… Daar was vandaag al een pak volk mocht ik horen, en morgen zelfs 50.000 tickets… Er zullen nog wel enkele maanden passeren eer wij met onze blog die 50.000ste bezoeker kunnen verwelkomen. Wat ik WEL al zeker weet, is dat we vandaag 28/01 zeker onze 10.000ste halen! Martiniglas Jammergenoeg closerto10000kan ik niet weten wie die precies is. Terwijl ik dit schrijf (de klok wijst net 19.45h aan) is de countdown nog slechts 10… Dat is dus een makkie en we halen die nog een dag eerder dan verhoopt. Dank aan alle trouwe lezers dus!

Enfin, onze blog handelt over boogschieten. Dat was ik dus deze ochtend gaan doen in Petite-Synthe. Bovenstaande nota vertelt alles: ik mag dan 2 weken geleden met gemak 3x de Top Sec neergehaald hebben, overigens gisterenavond ook nog es (weliswaar op een veel kleiner blokje)… elke dag is toch weer anders. Wie al es TS gaat schieten in FR weet dat de pluimen passeren van die blokken HEEL dicht is. Het is namelijk eerder een pluimpje, en je zou je afvragen hoe je het kan raken zonder de blok mee te pakken. Tel daarbij dat ik ‘m dan nog 2 keer raak, maar gewoon draai… Tja: dan weet je het al: ‘t is niet jouw dagje. Maar ontevreden kan je daarvan niet zijn.

En het zal enkele uren later nog van pas gekomen zijn, dat ik finaal in de laatste ronde toch nog een (kleiner) blokje (zonder pluimpje dan, dat doen ze niet in FR, enkel de top bij de 7 hoge kan al es eentje hebben, de rest is gewoon een blokje) kon meepakken. Zo bleef ik tenminste uit de lek, als ik de ganse dag in beschouwing neem… Knipogende emoticon

Het werd te laat om nog in Kuurne te geraken, hoewel ik graag nog een laatste maal op die open wip had kunnen schieten… Intussen van ICE & Friends binnengekregen dat de meeste naar Brugge trokken, dus mij dan ook maar aangepast. Achteraf bezien: misschien toch beter bij mijn eerder voornemen gebleven, maar goed. Het zijn zo. Tenminste collegiaal gebleven met Jan… Sukkelige emoticon

Koude Keuken 14u30

IMG_0580Of ik had beter thuis gebleven: de ICE Juniors Julie en Louise ontspanden zich met een VKSJ-namiddag, zodat de ‘jongens’ eigenlijk door mama werden verwend. Alleen was enkel Henri zo slim geweest om thuis te blijven. Had ik hetzelfde gedaan, dan had ik minstens ook mijn fruitpapje gekregen, en een schuimbadje… Die jongens… jaja, die laten zich graag verwennen… Knipogende emoticon

Via Filip van Waregem vernam ik dat er een goeie 40 schutters waren daar in Kuurne. In Brugge dus een beetje van hetzelfde. ICE &IMG_0581 Friends stond er met z’n zevenen op het bord. 17 stuks met 7 m/v met talent: dat is te weinig… maar het zijn de naakte feiten. Hm… wat al boeiender was, was te horen wat die bende daar gisteren in Rumbeke allemaal had uitgemeten. Man man. Als je al naar plafonds en vloeren kan schieten op de liggende, dan kan ik ergens wel begrijpen dat er ene was die vandaag thuis bleef… Emoticon met brede lach

En toch: er is altijd hoop, want er is altijd nog morgen. Niet voor mij: familietraditie om samen te komen elke laatste zondag van Januari… Maar we kunnen het ook interplanetair zien: wat hier niet lukt kan misschien in die elf nieuwe planetenstelsels… Ooit?

Wat ik morgen nog binnenkrijg van onze schutters, dat zal ik ook wel nog kunnen navertellen… Alvast vandaag was de 2de dag van de peletonschieting van onze vrienden van Vrij & Blij. De update van de tussentijdse resultaten zal U zeker nog kunnen nalezen op de daarvoor voorzien sectie op onze blog, van zodra ik die binnenkrijg. Dan weet U dat ook weer al… Ik vernam uit goeie bron in elk geval dat het maximum intussen op 350 staat. Dus de benchmark verhoogt… Benieuwd of onze ladies/juniors hun rode lantaarn nog vasthebben..? Ik in elk geval ook.

Stay tuned, en ga maar voor die 10.000, want net nog even gepiept: de teller staat intussen (een dikke 60 regels tekst verder) op 9.992. Nog 8 te gaan dus, en daar hebben we nog een kleine 4u voor… Duim omhoog

* * *

Nog een laatste update nu (22u30): de resultaten van de ploegen bij Vrij & Blij staan intussen ook online hier. En Bedroefde emoticon… Onze ladies & juniors zijn hun rode lantaarn kwijt...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten