zondag 29 januari 2012

29/01/2012 - Nationale schuttersstaking (van de stichtende kern van A.D. ICE Gistel toch)…

Gelet maandag ons land verondersteld is plat te liggen, en ik daar absoluut tegen ben, verkies ik mijn eigen staking te organiseren op een Zondag. Mocht een vakbond dat doen: dat zou nogal es een statement zijn natuurlijk.

Enfin… “kiezen” is niet het juiste woord: er staat zelfs een stakingspiket rond al onze bogen/boogzakken. DuIMG_0359s die kunnen geen kant uit… Knipogende emoticon De gebruikers daarvan, gaan naar een jaarlijks feest van de ganse familie van de geestelijke grondlegger van onze gilde, m.n. wijlen mijn grootvader. Zelf kan hij het niet meer meemaken natuurlijk, maar al zijn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen zijn er wel van de partij. En dat is al een heel bendeke als je weet dat hijzelf 6 kinderen op de wereld zette… Onze familie (zoals zovele natuurlijk) kende ook al wel wat leed. Zo ook gedenken we allen die intussen zijn heengegaan: mémé, mijn eigen vader, en nog een tante en nonkel van mij… Niet alles loopt op wieltjes natuurlijk en ook onze familie bleef daarvan niet gespaard. Echter, aan die twinkelende oogjes, merk je ook dat het een feest wordt. Zo zouden mijn grootouders het overigens ook niet anders gewild hebben… Glimlach

Ook ICE Rudy en ICE Tom zullen geen boogzakken meezeulen: Rudy houdt waak op zee, Tom stond (naar eigen zeggen) al tegen 9u aan de biertent op het WK Veldrijden in Koksijde. Ik heb hem nog aangeraden ook binnen te gaan… Hopelijk heeft hij die boodschap nog tijdig ontvangen, niet? Knipogende emoticon

Alvast ICE Kristine en Chris passeren -na een weekendje West-Vlaanderen- in het afzakken naar hun thuisbasis Bornem de streek van Gent. Dus zij zullen alvast niet kunnen weerstaan aan de Sint-Baafskouterstraat 15 te Sint-Amandsberg. Hoe ze het daar doen, dat horen jullie nog wel…

Aan alle lezers-schutters die het vandaag ook wagen: veel succes!

* * *

WK Veldrijden Koksijde

IMG_0584

Wat die heren aan het doen waren, dat blijf mij een raadsel, maar ik kreeg beeld door van onze ICE Tom die al ‘s morgens vroeg bij die tent daar ergens in de buurt was gaan staan. Ik denk dat ze een wegwedstrijd verwachtten met Cancellara, of zouden ze al terug zijn uit Melbourne, gelet Roger Federer daar ook al versneld kon vertrekken…? Knipogende emoticon

Onze FB-oproep om daadwerkelijk ook de tent binnen te gaan, heeft ie plichtsbewust ingevuld… Intussen weet iedereen dat Niels Albert voor de 2de keer met de WK-titel is gaan lopen. Maar de sfeer zat er dan ook duidelijk in, in die tent. Ik vermoed dat Tom: 1. blij is dat ie inderdaad is binnengegaan, en 2. momenteel ofwel nog niet thuis is, ofwel al spijt heeft dat ie onze oproep is opgevolgd. Kerremesse is een geseling waard, zei mijn eerder geciteerde grootvader zaliger altijd.

en toen was het pas 12.30h… ik vraag me af of die de koers überhaupt nog gezien hebben…

Hierboven die Kerremesse. Wat die geseling morgenochtend zal zijn, daar laat ik ooit Tom nog over getuigen… Knipogende emoticon 64.000 toeschouwers… straf!

A3 - 14u30

Bij A3 dus ICE Kristine en Christine met 51 schutters in totaal. Niet aan het bord geweest (noch via stift of krijt, noch via die blikjes). Nee hoor: op hun zondags zijn ze de beschrijvers volop steun gaan geven. Ik hoop dat ze het geapprecieerd zullen hebben, if you know what I mean…

Eernegem SS - 14u

Via de 21ste eeuw tam-tam (ook nog gekend als SMS bij de ouderen onder onze lezers) kreeg ik door dat er 38 schutters waren in Eernegem.

Leffinge - 12u

Daar was meer volk dan in Eernegem, dat weImagel. En er werd heel wat geschoten. Het beschrijf was natuurlijk ook iets langer, nl. dik 7u. Vrij ongebruikelijk, dat wel… Vandaar ook die pak, niet? Martiniglas Ook daar kwam de generatiekloof en de wig die begint te gapen tussen de actieven en niet-actieven in de bevolking bij wijze van actualiteitsdebat aan bod… Knipogende emoticon

En ook onze juniors beleefden een schitterende namiddag met al die neven, nichten, achterneven en achternichten… Hou dat maar es allemaal uit elkaar. Alleen de kantine viel wat tegen: liefst 2,5 EUR voor een pintje. Tja… Laat voor mij die indexsprong toch maar doorgaan…

#30j #ikstaaknuzekernietmeer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten