vrijdag 27 januari 2012

26/01/2012 - Stoom aflaten tegen 69,17lbs op 31,5” tijdens de ledenschieting Immer Vooruit 18u30

IMG_0570

Een tijdje terug waren we naar het pittoreske maar o zo authentieke Chercq getrokken op een verdwaalde zondagochtend. In de hoop die enorme blokken daar neer te halen, hadden we toen onze boogjes even wat dichtgedraaid, kwestie van onze kansen te verhogen. Welaan: ik had vandaag wat stoom af te laten na een bewogen dagje. Dan kan je niets beters verzinnen dan maar even datzelfde boogje, welk net geen 70lbs trekt boven te halen, en die Magnum XL11 ermee naar boven te jagen. Zo slaag je er toch nog in die finaal te breken, als je maar hard genoeg ijzer raakt. Maar toegegeven: je moet er toch serieuze inspanningen voor doen om ze kapot te krijgen, die 11’en… Knipogende emoticon

En zeggen dat dit pijltje ook in Chercq had mogen werken, maar het daar wel had overleefd. ‘t Moet zijn dat er daar toch al een lichte blessure was opgelopen. En bovendien:  ik had er in de vooravond nog verse veerkes had opgezet -gelet die naar de vaantjes waren- ook alweer na dat voormiddagje daar in Henegouwen… Ze hebben er welgeteld 2 schoten opgestaan. Enfin, ze staan er nog, maar veel zullen ze niet meer vliegen nu. Glimlach

Soit, ik had nog 55 klaargemaakte Magnum XL11’en klaarliggen, waarvan ik er altijd 15 bijheb. De teller staat nu op 54, dus ik kan nog wel een tijdje verder. Zeker nu ik nauwelijks nog met die wieltjesboog schiet. Aan dit tempo (de laatste moet ik ergens in november 2011 hebben gebroken), kan ik nog enkele jaren verder…

Wat stoom aflaten: mission accomplished! Hoewel ik nog wel wat prijsstoom over heb… Lijkt me iets voor komende zaterdagochtend in Petite-Synthe… Daar mocht ik vorige zomer (20/08/2011) nog deze trofee mee naar huis nemen, na de overwinning op de Tir aux Honneurs… (mooi hé: de rijkdom van een taal). Voor de liefhebbers: dat was dit artikel

 

072

Benieuwd of het weer dit zal toelaten. En Top Sec, dat klinkt ‘sec’, maar dat is het ook: ‘t is maar 1 blokske natuurlijk. Maar goed: laatst in Ghyvelde lukte dat aardig. Tijd om die nieuwe F7-latten ook es te laten bewijzen dat ze het kunnen. Of toch minstens dat de schutter zich heeft aangepast aan die nieuwe latten… Knipogende emoticon Daar is nog wat werk aan, en geen betere oefening dan zo’n Top Sec dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten