zaterdag 10 maart 2012

10/03/2012 - Killem Tir aux Honneurs 9u30 - Congresschieting 2012 te Vlamertinge 14u (kunstborden)

IMG_0751Ik had deze ochtend pas achteraf door hoe ICE Wim er in slaagde mij te verslaan deze morgen op de 7 hoge: ten eerste trok mijn eigen prestatie op niksIMG_0752 (en dat is natuurlijk de hoofdreden), de drogreden die ik zoek: zie maar es: voor de schieting stond Wim al half gedopeerd klaar: 4 franse koffies ad fundum! Of was het dan toch die boog van nonkel Francis?  Kwestie van scherp te staan… Glimlach Zelf was ik op die stand nog niet geweest, en als je wat rondkeek op de kaart, was dit de ideale combinatie met de IMG_0753Congresschieting in Vlamertinge. Op een klein halfuurtje van Killem sta je namelijk daar. Tegen 13u20 waren we dus al in Vlamertinge, en hadden we nog tijd om een snack te eten.

 

Blij te zien dat de Congresschieting toch dik 100 schutters haalde, 106 om precies te zijn. Ik vond het een morele verplichting langs te gaan, om enkele mensen die ik best apprecieer te bezoeken middels steun aan het beschrijf. Sportief gezien ga je ook je kans om eeIMG_0755n prachtig kunstbord te bemachtigen. De omslag van recurve naar compound was goed voor 1 rondeke, en dan konden we de weg weer vinden. In de 2de rond al prijs, in de 3de had ik mijn begeerde trofee vast. Heel mooi bord. Zo vind je ze niet veel meer.

Wim hield zijn beste scheuten voor de finale morgen.

We moest na een rondeke of 4 wel de bende verlaten, gelet Wim nog tijdig thuis moest geraken voor andere –minstens even boeiende- sociale verplichtingen. Nu, we hadden het daar ook gezien. De mensen die we ondersteunen, hebben ons gezien. En hier en daar viel al es een bemoedigend woord. De vraag is: wat is nog gemeend, en wat is fake? Maar goed, de rest was eigenlijk niet echt om aan te zien, maar daar heb ik het verder niet over. Zoals jullie al weten: afspraak in 2022, en zien waar we dan staan. Over onszelf heb ik geen twijfels, laat dat duidelijk zijn. Ikzelf mag dan een beetje atypisch zijn, zowel qua stijl als ideeën.

Er is gezond verstand. Misschien zegeviert het nog binnen enkele jaren, en is de primaire bezorgdheid en drijfveer dan inderdaad die prachtige volkssport…

Tijd voor wat ontspanning nu met het gezin, en straks fris in de startblokken om morgen hopelijk een mooie prestatie neer te zetten in Leuven.

Ciao!

P.S.: we kregen overigens ook een nieuwe wereldster over de v418725_104621229667756_100003596373745_16239_954670710_nloer: Guillaume Rubben kwam nog langs, winnaar met het Franse team van Brons op het recente WK Indoor in Las Vegas… 2 tot 300 pijlen traint ie tegenwoordig op doel: straf!

 

 

P.S. 2: er scheen zelf nog een laat binnengekomen bericht op mijn gsm te staan. In die toren in Brugge werd vandaag ook nog geschoten, allichtin T-shirt dan, met zo’n weer. Liefst 18 schutters mochten op 1 wip schieten en tegelijk naar de zon kijken buiten. Linda schoot 4 vogels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten