vrijdag 16 maart 2012

15/03/2011 - training bij A3 (leden Immer Vooruit)

Met ICE Chris, Christine en Patrick hebben we zowat onze vaste kliek voor de donderdagavond, met een 3-uur durende training. Elke 3de donderdag van de maand is dat op 2 wippen, waarbij ene met kampioenschapsblokken. Plezant dus.  Behalve dat ik weer een half uur te laat was, maar goed: uiteindelijk maar 2 rondes verloren. Kan ik nog mee leven. Volgens het aldaar geldende reglement mag je die rondes niet inhalen.

Ik had voor de gelegenheid dat ik op 25/03 op ons eigen kampioenschap nog es de wieltjesboog moet bovenhalen, gedacht er es een wieltjestraining van te maken. Echter na 1 ronde had ik er al genoeg van. Snel maar die latten in elkaar gestoken. Dat is veel plezanter. IMG_0772

En met succes, we deden het allemaal aardig. Zelfs Patrick met zijn wieltjes… Knipogende emoticon

Een troost, binnen hier en 2 weken beginnen de ledenschietingen weer buiten, en hier op een boogscheut vandaag. Dan kunnen we ons verder toeleggen om met die latten de wieltjes te pogen bijhouden.Lang leve de tradieties! Tijd om ze wat meer in de verf te zetten, en ze meer en meer te herwaarderen. Maar zoals ik al schreef: afspraak daarvoor in 2022. De geesten moeten tijd hebben om te rijpen.

En: ik doe mijn grootvader eer aan door die tradities te koesteren. De katrolboog is mijns inziens goed voor competities waar individuele klassmenten nog een rol spelen, ik denk aan 7 hoge, of blokschietingen. Want daar is iedereen plots vergeten (of de meeste) dat ze bij een team horen. Het enige wat dan telt is hoe ze het er zelf vanaf brengen.

Dat is de tweespalt waar de boogsport tegenwoordig mee worstelt: enerzijds is het een teamsport, maar anderzijds primeert vaak het individu. En dat is een contradictie natuurlijk.

Als ik meer tijd en goesting heb, dan kom ik daar nog wel es op terug. Vanavond hebben we onze laatste dag in onze GWHV competitie, maar die is feitelijk al beslecht. Wim staat ongenaakbaar 1ste bij de heren. Karoline is moeilijk in te halen bij de dames, alleen bij de juniors kan er misschien nog iets gebeuren…

We zullen zien. Ik ga in elk geval om mij een beetje te ontspannen met vrienden en vooral met het gezin. Dat kan deugd doen. Dit weekend hebben we dan nog 7 ploegen voor ons kampioenschap ook; dus ook weer een pak inspanning om alles goed te laten verlopen. Komt daar dan nog het 89ste Congres bij van de KNBBW, etc…

Er zou groot nieuws aangekondigd worden… Zou het licht aangeknipt zijn? Ik heb ogen en oren goed openzet op de Congresschieting vorige week… En zeer veel bijgeleerd… Zoals ik al eerder zei: ik leer snel, zeker uit mijn eigen fouten… Knipogende emoticon

* * *

Leve het zomerseizoen! En succes aan de 7 teams die bij ons komen kampen. Zoals U weet kan U hier alle resultaten online volgen. Benieuwd welke impact er op het klassement zal zijn… Maar vooral: ik hoop dat iedereen zich amuseert. Dat is de leukste feedback die we tot nu toe hebben gekregen. Duim omhoog

* * *

In memoriam die 22 kleine kinderen, 6 volwassenen, en alle familieleden en kennissen die in shock zijn, deze ode. Het origineel van Cohen werd magistraal gecovered door Jeff Buckley, maar deze versie van deze 4 Noren mag er ook zijn. Passend, en meer zeggend dan 1 minuut stilte…

http://youtu.be/T2NEU6Xf7lM

Amen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten