woensdag 4 januari 2012

03/01/2012 - Stormachtig weertje… Doen ze straks wel die toren omhoog?

Armand Pien, die had voor vandaag allicht een zacht en licht zonnig weertje voorspeld voor onze Kust… Knipogende emoticon Niet zo met Frank: kijk maar. En inderdaad, ik kan het ook al getuigen, hoewel volgens diezelfde Frank het ergste nog moet komen. Denk dat ik maar overal mijn ramen ga sluiten. Stel je voor dat je vandaag in Asper staat..? Woeha! Dan mag je evenveel pijlen meepakken als er rondes geschoten worden…

Die kerstboom, daar zwijgen we maar van, maar inderdaad er staat in Gistel nu al een stevig windje, en terwijl ik dit schrijf wordt het al steviger… Alles wat ik gisterenavond én deze morgen al had rechtgezet, ligt al weer om. Ik geef het op voor vandaag…

doet me aan een sinterklaasliedje denken…

Ben ik al blij dat ik op kantoor kan werken vandaag, en dat vanop het gelijkvloers… Sukkelige emoticon Veel courage voor zij die vanavond per bootje naar de Koude Keuken zouden willen trekken… En wie weet ja: gaan ze die toren wel omhoog doen? Lekker pûh

Wie dat wil weten, zal moeten afzakken tot ginder…

Wat voor onze ICE Rudy als doorwinterd zeeman parate kennis is, daar kunnen wij nog iets over leren. Bij deze…

windkrachten

 

Koude Keuken – 19u – Zedelgem Willem Tell

Een topavond daar vanavond: 36+6kk_3012012 schutters én ook Feestende emoticon een jarige ICE Rudy Feestende emoticon in ons midden. Reden voor A.D. ICE bij decretale afkondiging van haar Voorzitter ICE D om dat even te onderstrepen met een premie op de wip. ICE Tom, die IMG_0441hier even wat ingedommeld was (of zou het zo geweest zijn dat hij op nieuwjaarsdag in zijn bed lag..?), bleek de enige die niet doorhad dat we die zelf betalen. Maar goed: jong geleerd, is oud gedaan. Finaal is ie onze benjamin: dus er is zeker nog hoop… Knipogende emoticon

Waar ook nog hoop is: ICE Wim begint zo stilaan te beseffen dat de peletonschieting van Vrij & Blij nadert, en dat hij daar ingeschreven staat in een ploeg met traditionele handboog… Tijd dus om te oefenen, en na wat zoeken met het materiaal begon die pijl wel de richting te pakken (en bijhorende gaaien) die hij wou… Practice makes perfect, dus we gaan nog wel even zo doorgaan… De cijfers waren eigenlijk in balans: 25% van onze schutters schoten met de traditionele boog, ook 25% van de punten. En elk schoot er wel wat op, dus iedereen (=Linda, Nadia, Staf, Michel, Wim, Rudy, Tom en DD) kan vrij tevreden terugblikken op deze avond plezier. Met voor elk wat ‘pak’. Awel: daarvoor gaan we nu éénmaal gaan boogschieten. Mission accomplished. En zeker ook Roger van Eernegem: die kreeg terug lik op stuk, en moest dus met 4-3 het ondespit delven…

Ik denk dat ik morgennamiddag wel es naar de toren in Kortrijk trek, voaaleer naar Veldegem te gaan, onder dat zelfde mote: practice makes perfect… Knipogende emoticon

P.S.: er waren er daar gisteren zelfs van het verre Wichelen, en die hadden een ganse avond enkel gegeven, en niks gekregen. Grapje

2 opmerkingen:

  1. hei !!! schrijverken !!! (altijd van dienst) .

    bij het lezen van de historie die je neerpende van de avond in de koude keuken zal da gastje van wichelen er wel een zware kater aan overgehouden hebben !!! daar het er op het eind van de avond nog eens duidelijk ingewreven werd door de dochter dat het een hopeloze zaak was om er nog iets van te maken . maar er volgen nog wel betere momenten !! dat ik ze zal zien vliegen maar dan in vogeltermen !!! bij de volgende gelegenheid zal ik nog wa meer strek en pompoefeingen doen om er sportief slank te staan !!
    ps !!! doe eens wat aan het contergewicht!! juist als je in boog gaat staan komt je buikje piepen uit je hemd !! of je moet een zonnebankje nemen voor je komt sporten !!!
    verder heel veel plezier rit schuttersjaar en tot........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, ik kan natuurlijk ook een hemd kopen wat iets langer is... niet? ;-)
    Tot de volgende strijd!

    BeantwoordenVerwijderen