zaterdag 6 april 2013

4-5/04/2013 - jarige mama - zieke papa

Wat een baaldagen, die voorbije 2. Het feit dat we nauwelijks buiten kunnen, zal er wel mee te maken hebben. Microben, die huizen binnen. En te veel binnenzitten, daar wordt je dus ziek van. Gisterenavond mezelf toch een beetje geforceerd om alsnog even frisse neus te halen, hoewel ik me er helemaal niet lekker voor voelde. En dat bleek wijs: de buitenlucht, hoewel nog immer koud, deed wonderen. Het verschil met binnen zitten is precies groot. Blijkbaar heeft ook het uitstel van een echte lente impact op het lichaam. De vooruitzichten zijn dan wel niet schitterend voor de komende dagen, maar kom, het gaat de goeie kant op.

Donderdag vierde mama haar verjaardag, maar veel zal ze aan mij dus niet gehad hebben, en ook de kids waren naar een echte boerderij.

Enthousiaste ‘Rie’
Meehelpen met nonkel Dirk gisteren, een ganse dag. En ie was onder de indruk van hun werkkracht. Mooi om horen, niet? Alvast Louise had in de stallen letterlijk bergen werk verzet. En ze deed het ook graag. Julie verkoos de tractor… Smile

Onze Stiga-tractor, die is al naar de dokter. Iets te woest aan de slagimage geweest allicht, of net iets te enthousiast? Enfin, straks is ie al terug, in opperbeste conditie. Werkelijk een plezier om mee rond te crossen, had ik beter al een tijdje eerder gedaan… Dik 7000m2 gras te maaien (de rest is weide, dus dat onderhouden de dieren), op amper 2u: ronduit indrukwekkend.

Gisterenavond dus even de neus gaan ophalen, frisse neus weliswaar, in Tillegembos. En dat was een slimme zet. Hoewel ik me dus had moeten inspannen om me toch tot ginder te begeven. De kinderen waren het al een week beloofd, dus kon ik het ook niet weigeren. Laat ons hopen dat we volgende week vrijdag in iets leuker omstandigheden kunnen gaan ontspannen. Alleen een beetje zon kan wonderen doen…

Geniet van Uw weekend, ik ga het alvast doen. Energie opdoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten