woensdag 17 april 2013

15/04/2013 - ‘s avonds net op tijd kunnen genieten van enkele uren buitenlucht…

Je kan zo van die dagen hebben (en trouwens veel) waarbij je meent te denken dat de secondewijzer dubbel zo snel voorbijzoeft. Maandag was er zonder twijfel zo ene. Voor ik het wist en het goed en wel begon te IMG_2360beseffen, begon ik vanachter mijn kantoorraam turend, als de ondergaande zon te zien opdoemen. ‘s Morgens Louise al afgezet voor een weekje openluchtklassen in Kluisbergen, maar thuis ook (contrast met de fijne zondag vol energie ervoor) een zieke (bijna 40° koorts) Henri. Die had duidelijk minder geluk.

Mijn ION-X stond me toe te roepen om nog wat munitie klaar te mIMG_2361aken, en dan toch even die mooie lenteavond te degusteren. Zogezegd, zo gedaan dus, met immere drive om qua afwerking zo precies mogelijk te zijn. Als er al een element sport zit in onze hobby, dan vertaalt zich dat bij mij duidelijk in een streven naar perfectie op vlak van details. Het verschil maak je namelijk vooreerst door inspanning (oefenenen tot in den treure), maar zeker ook door te zorgen dat je materiaal in optima forma verkeert. En dan worden details weldegelijk belangrijk. Als je ziet hoe sommigen met hun materiaal omgaan, dan zou je hart en maag ervan keren.

IMG_2362De avond bood wat ik ervan verwachtte: veel sport, en de kans om dus op details te werken. Sportief had ik me 2 doelen (letterlijk) op de wip vooropgesteld neer te halen, en dat lukte me finaal zo. Geen accidenten tussendoor, dus tevreden huiswaarts.

Gisteren was opnieuw zo’n halve seconden-dag, maar helaas onvoldoende tijd om de hersenen nog es te resetten. Dat moet dan straks maar es lukken. Het seizoen bij de Gildenbroeders te Torhout is al 2 weken bezig, maar omwille van omstandigheden kon ik nog geen enkele keer opdagen. Ik hoop vanavond dat wel es te kunnen doen. Eerst zien hoe snel vandaag de seconden wegtikken… Winking smile, want die agenda belooft al weer niet veel goeds… Niet de inhoud op zich, maar de hoeveelheid to-do’s. Een heldere geest is dus cruciaal om er met maximale efficiëntie tegenaan te vliegen.

Die heldere geest? Wel, een kwartierke bloggen maakt ook even de geest leeg. We naderen de klok van 4: dan mag de secondenwijzer wat mij betreft ongenadig beginnen tikken. En nu snel nog mijn 3de kop heerlijke Douwe binnendouwen. Ready!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten