vrijdag 20 januari 2012

20/01/2012 - Le nouveau F7 est arrivé! - GWHV 19u30

IMG_0532

Voilà! Mijn verlangen is ingewilligd. Waar ik met de Hoyt F4 42lbs Medium met volle lengte pijlen zo rond de 51lbs bleef steken, heeft de nieuwe F7 50lbs Medium het waargemaakt: ik haal de 60lbs! Hoe ik daar straks mee ga presteren, dat IMG_0533is nog een ander paar mouwen. Het gevoel ermee in boog te staan, dat lijkt me nog immer soepel, en ik heb inderdaad het gevoel vast te hebben wat ik moet. Maar dat kan na verloop van tijd natuurlijk ook wel weer veranderen… Je wordt dat ook weer gewoon. Hopelijk krijg ik dan niet terug het gevoel als de laatste week dat ik echt te weinig in mijn vingers moest vasthouden om comfortabel in boog te staan. Of dat nu wél het geval zal zijn, dat zal ik dus pas vanavond weten. Andere latten, en andere pezen… Het wordt ongetwijfeld toch even zoeken. Dat kan bijna niet anders. En ja hoor: schoonheid tout court: kijk maar naar dat prachtig design van die F7 latten, met dat vol zwart (straks perfecte match met het zwarte HPX handvat) en dan die schitterende pezenset van Eddy Verbiest… Ik voel me gelukkig als een klein kind… Knipogende emoticon Geef toe: het oog wil ook wat, niet? Bon, dat handvat, dat zal niet zoveel veranderen, maar waar ik nu nog mijn weg in dien te vinden, is die paar cm meer in pijlenlengte. Ik sukkel daar wat mee. De huidige XL5 en 7 waarmee ik schiet (maar dat geldt evenzo voor de 8 en de 10) zijn onvoldoende lang naar mijn houding. Ik neig telkens de klopper op het frame te trekken. Een brave Geert uit Zuid-Westvlaanderen zou mij nog aan chinese 5 kunnen helpen (althans, een opkomend tuinman uit het Waregemse heeft me dat minstens wijsgemaakt…Lekker pûh), en die zijn langer. De XL11 is ook langer natuurlijk, maar die buis is te zwaar. Die zijn goed voor mijn wieltjesboog, dat wel.

Dat wielenwapen zullen we vanavond maar als reserve meepakken. Ge weet maar nooit dat ik niet onmiddellijk mijn draai vindt… Zoals U las eerder deze week, overleed Phil Bosmans. Bosmans… dat is nu es een achternaam die ik vanavond toch niet wil zien staan op ons puntenblad, vandaar… Knipogende emoticon

Wij mogen het dan al hard hebben: wat te zeggen van onze juniors straks? En zeker die allerkleinste Ruben en Henri… Hopelijk hebben zij vanavond een konijnenpoot in hun zak zitten!

P.S.: Dat Muyters al es iets verkeerdelijk lekt naar de pers, dat wisten we al. Maar onze ‘Bricoleurs’ die ons een heerlijke zondagochtend bezorgden vorige week, die kunnen er ook wat van… Alsof wij Vlamingen nog nooit een piramide hadden gezien! Ik voel hier toch enige communautaire spanning. Lees hier maar… Aan-niemand-vertellen-emoticon

GWHV – 19u30

IMG_0535

Begin daar maar iets tegen te doen. Ofwel is Tom de Wereldkampioen Boogschieten Staande Wip, ofwel had hij zijn dagje… Records werden 3 keer gebroken: met ICE & Friends waren we aanwezig met liefst 13 mannen, vrouwen, juniors en benjamins (Ruben en Henri); Tom schoot het meest aantal punten ooit in onze (weliswaar prille) competitie; en tot slot: we spijsden de boete-kas dan ook met een recordbedrag van 2,50 EUR… En wellicht nog een 4de record: onze 3 ladies schoten allemaal punten, waaronder dan nog 2 hoge! Hear Hear!

In alle geval: geen beginnen aan… Knipogende emoticon Ook de strijd onder de ladies blijft boeiend. En die nieuwe F7-latten? Wel, dat is wat het moet zijn… Vraag maar Rosita hoeveel flessen wijn ze in haar auto (of die van haar chauffeur) mocht zetten… Glimlach

perchehMorgen gaan we op museum-bezoek!tableau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten