maandag 16 januari 2012

16/01/2012 - Sint-Amandsberg als laatheer - ICE Wim die zijn gsm verstopt en Eddy Merckx die 3 truien/klassementen won én uiteraard mocht houden in de Tour de France (1969)…

47 schutters bleken aanwezig deze namiddag in Sint-Amandsberg toen ik er ongeveer 15.15u arriveerde… Ik arriveerde er alleen, gelet ICE Wim zijn gsm om godbetertwelkereden ergens in zijn jas verstopt had, en zich dan afvroeg of niemand zou gaan schieten vandaag… Glimlach

Boogschutters en klassementen… daar moeten ze nog iets over bijleren. Een klassement, dat is mijns inziens (en ook volgens Van Dale) een volgorde. Je bent 1ste, 2de, 3de en ga zo maar door… Er zijn schuttersgildes (te veel) die dus geen goed Nederlands begrijpen. Zo heb je er waar je als 2de of zelfs 3de nog als kampioen uit de bus kan komen… Dat heeft niets meer met sport te maken, maar neigt naar wat onze politici doen. Een kakelende bende die maar wat uit zijn nek kletst om iedereen tevreden te houden. Ik heb het dus even over de boogsport. Als je inderdaad ziet hoe het bepaalde gildes vergaat, kan je alleen maar besluiten dat de parallel met die kakelende politici wel heel frappant is. En dat vertaalt zich evenzo in hun ledenaantallen en hun succes. Noem het dan geen klassement, maar een soort loterij waar iedereen prijs heeft…

Enfin, bij deze even kunnen uitweiden. Niet naast de kwestie, maar bal erop. Ik doe niet mee met boogpolitiek. Punt.

Stel je voor trouwens: in 1969 slaagde Eddy Merckx er als enige in (ooit trouwens) om 3 klassementen te winnen (lees hier maar). In elk van die klassementen was er wel iemand 2de en 3de… Denk je dat die 2de naar huis zou willen gaan als bolletjeskampioen in dat geval? Wetend dat er nog ene voor hem was? Nee toch. Geen enkele sporter trouwens. I rest my case.

Ik schoot deze namiddag alleen, later nog met JP samen (maar moest dan nog wachten tot vulling van de 2de hoge vooraleer ik me mocht laten zakken in de peletonvolgorde…). Ik schoot zo mogelijk nog sterker dan gisteren, maar dat vertaalde zich niet in gaaikloefjes beneden. Alleen moest Eric van Mariakerke telkens iets langer wachten om in boog te gaan, omdat de wip nog aan het natrillen was… Glimlach Na een ronde of 4 op die manier, dan weet je het wel… De helft van de COCO’s was er ook vandaag. Had de namiddag gisteren finaal nog overleefd… Knipogende emoticon En met succes: vogel, Kalle en Top. In welke volgorde: dat zal je hem zelf es moeten vragen… Maar ie zag er gelukkiger uit dan gisteren, toen ie in Chercq vertrok… Emoticon met brede lach

Enfin: plezante sport… Zolang het dus maar geen politiek wordt. Daar kunnen ze nog iets over bijleren. Gelukkig ben ik 1. mijn eigen baas, en stel dus ook mijn eigen wetten, en 2. heb ik enorm veel geduld… Tijd is mijn bondgenoot. Knipogende emoticon

Wellicht valt hier morgen wel weer iets te lezen. Ik ben dat die schare lezers intussen verplicht. We gaan dagelijks al over de 120 lezers intussen, en naderen een totaal van 9.000 bezoekers… Straf. Al zeg ik het zelf… Martiniglas

Thanks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten