vrijdag 13 januari 2012

12/01/2012 - A.D. ICE Ledenschieting 14u30 - Immer Vooruit Ledenschieting 18u30

Met z’n negenen kon onze ledenschieting gisteren doorgaan. Vooraleer die te laten aanvangen, had ICE Wim de wip klaargezet om es te timen hoeveel tijd we nodig zouden hebben voor onze peletonschieting. We zullen dus binnenkort, wellicht komende Wipschutter de publicatie kunnen doen van de data en tijdstippen die inschrijving mogelijk zullen maken. We krijgen daar intussen al meer en meer vraag naar, maar IMG_0481als ook aangegeven in De Wipschutter, zouden data rond midden Januari kenbaar worden gemaakt. We zullen woord houden… Knipogende emoticon

We konden deze keer alsnog 40 rondes schieten voor onze ledenactiviteit. Niemand had dus te klagen, me dunkt. Ik had er zelfs nog 10 meer, in de testschieting die we ervoor nog deden… Gelet het al zeker een maand geleden was dat ik mijn wieltjesboog nog es had gebruikt, en met het oog op die zware blokken op zondagochtend in Cherq, ben ik maar es met dat wapen gaan schieten in de namiddag… Mijn resultaten zijn dus duidelijk ‘gekleurd’ door die GTX-cams… Glimlach De prijs voor de meest onfortuinelijke schutter ging deze keer naar ICE Wim: ik weet niet hoeveel blokjes hij gedraaid heeft, maar wat op het bord staat, is wat er beneden kwam te vallen… En dat was helemaal niet de weerspiegeling van wat een doorsnee-toeschouwer zou hebben verwacht. Net als ikzelf schakelde Wim dan ook over op zijn traditionele wieltjesboog, en hij moest net als ikzelve vaststellen dat het wel even schrikken/aanpassen is, als je van jachtwapen wisselt… Knipogende emoticon

  • 10 stuks: ICE D (17 punten)
  • 7 stuks: JP (7 punten)
  • 4 stuks: Staf (4 punten), ICE Kristine (7 punten) en Marcel (11 punten)
  • 3 stuks: ICE Nadia (3 punten)
  • 1 stuk: ICE Wim (3 punten), ICE Chris (1 punt, weliswaar ook als laatkomer, 19 rondes minder geschoten) en Katrien (1 punt)

Er vielen dus 54 punten op 40 rondes. Winnaar van de vliegende top werd Marcel, die ‘m liefst 2 keer kon neerhalen. De 2de nadat ie zotgedraaid werd door o.m. onze onfortuinlijke ICE Wim…

Om 18.30 vatte dan nog de ledenschieting Immer Vooruit aan, waaraan nog ICE Kristine, Chris en Dominiek ook deelnamen. Nog 24 extra rondekes… En dan zie je wat schieten is: hoewel ik de traditionele boog weer bovenhaalde, had ik op 24 rondes slechts 1 keer een blokje mee. En je kan niet zeggen dat de schoten minder waren. Het grote verschil zit ‘m vooral in het feit dat je met die traditionele boog, de lijn niet correct kan schieten met platte boog: je moet naar binnen opschuiven, en veel verder dan met een wielenboog. Dus zijn de gaten boven, tussen kalle-zij-top ook groter. Ambetant schieten, zeker als je je pijl daar dan inderdaad met regelmaat ziet tussenvliegen… Bedroefde emoticon Alsof ie het weet. Blij te zien dat de jonge Gwendolyne met mooie punten ging lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten