maandag 9 januari 2012

09/01/2012 - R.I.P. Frans Serie - Sint Amandsberg 14u30 - BoB in Gistel…

bob

Eerst het goeie nieuws: ICE heeft haar eerste trofee van het nieuwe jaar beet! Alcoholcontrole in het mondaine Gistel. Blazen met als resultaat ‘S’ resulteert dan in de intussen gegeerde sleutelhanger… Ik ken er die er al jaren op azen, en die laatst ook SAFE bliezen, maar moesten vaststellen dat er geen stock in sleutelhangers meer was… Komt dat dan tegen! Knipogende emoticon

Er is ook minder goed nieuws te melden. Vandaag liep via Facebook het bericht binnen dat de Hoofdman van K.H.G. Duinengalm naar de eeuwige jachtvelden vertrokken is, m.n. Frans Serie. Ik was vorige seizoen zelf lid in Heist, maar ken de man dus niet of nauwelijks. ZIjn vrouw Annette des te beter, want zij bediende ons altijd met de glimlach. De enkele keren dat ik Frans kreeg te zien, waren in een rolstoel voor een kort bezoekje tijdens een ledenschieting. Veel kan ik er dus niet over vertellen. Er is daar dit jaar veel gebeurd (meer bepaald in het najaar dan) en had een pak transfers tot gevolg (lees: veel werk op de schrappingslijsten van de KNBBW). Wat daar allemaal achter stak: daar heb ik als nieuweling alleen maar een ‘van-horen-zeggen’-visie over: die is dus niets waard, en ik kan ze dus ook niet delen. Duidelijk was dat de man in kwestie al enkele jaren ziek was…  Voor familie en vrienden komt zo’n overlijden, zelfs al zie je het aankomen, altijd te vroeg. Ik kan het weten, want zelf verloor ik ook veel te vroeg mijn vader, die amper 47 jaar was. Frans hield het dus al wat langer vol.

En het is zo het dagje… Ook de grootmoeder van Karoline staat klaar aan de hemelpoort. Zij wordt op 10 januari net 92 jaar. Maar veel dagen extra zal ze er niet meer bij kunnen doen helaas. En zelfs op die gezegende leeftijd, blijft het altijd nog te vroeg als ze heengaan…

En ondertussen tufte het leven IMG_0473op onze aardbol door… Bij A3 waren liefst 61 schutters. Op vorige week na, een absoluut record voor een maandag. ICE Gistel stond met 2 op het bord: Wim en Dominiek. Het werd een droge 5-1. Net geen forfaitscore. Te harde cijfers ook. Die dosis geluk ontbeer ik de laatste 3 dagen (en zelfs mét stimulerende middelen die Nadia meegaf). Maar dat blijft niet duren, gelukkig maar… Knipogende emoticon

Suske en Wiske hadden een album De Koning Drinkt… Die van ons: die zal schijnbaar mee besparen. Het zou er nog aan mankeren. Symboliek om de warrige start van Di Rupo I wat te helpen verdoezelen… Er staat ons nog veel te verwachten in 2012… Niet evident om niet even cynisch te worden. Realist is al voldoende.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten