woensdag 11 januari 2012

11/01/2012 - De “dulle” uit de Dullaertweg - Een beetje Spotify - Veldegem Den Artiest 19u30

Het was zo mijn dagje niet, na ondermeer die hectische avond/nacht van gisteren. Niet elke week wordt een overbuur met een messteek neergehaald, sleept zich dan de straat over al bloedend, en sterft dan op de stoep van nog een andere overbuur… Nope. Niet normaal.

Maar het leven gaat natuurlijk verder zijn gangetje. Zo gaat dat nu éénmaal. Snoeien werd er verder gedaan. En om zelf weer wat energie op te doen had ik gelukkig Spotify om wat snoeiharde muziek op me los te laten, en zo weer wat energie op te doen. Een beetje Judas Priest, wat Stone Temple Pilots, en zelfs een beetje Rammstein. Maar ook werk van eigen provincie herontdekt…

Goe geprobeeeerd..!

Goe geprobeerd, dat was ook wel kort samengevat de poging die ik nog ondernam om naar Veldegem te rijden. Was eigenlijk voor niks nodig. Veel te vermoeid. Maar een rondeke of 5 geschoten, en ik had er al genoeg van. Eigenlijk al van bij het binnenkomen, besefte ik dat ik niet eens had moeten vertrekken. Enfin. Niet elke beslissing die men neemt is door ratio te verklaren. Dat was hier gisterennacht ook het geval niet, hoewel natuurlijk van een compleet andere orde.

Het doet me denken aan de Allegorie van grot waarmee Plato ons verbaasde… Hij beschouwde alles in onze wereld als een voorbijgaande, aan verval onderhevige kopie van een ideale vorm met een permanent en onvergankelijk bestaan buiten ruimte en tijd… Mijn dagje leek ook op zo’n kopie. Alleen, en in tegenstelling tot de protagonisten in zijn verhaal, was ik me ervan bewust… Teleurgestelde emoticon

Gelukkig zijn niet alleen grote filosofen nodig om dingen te begrijpen. Als gezegd: snoeiharde rock alla Judas Priest (what’s in a name, hé Knipogende emoticon) deed het net zo goed…

Nog een geluk dat ICE Nadia en Wim erop schoten. Met even trekken en lossen met mijn laatste schot, lukte dat ook. Ook weer die kopie van Plato, weet je wel..?  Of leven we in The Matrix..? Ook dat ging daarover eigenlijk…

Of dit realiteit of een afspiegeling ervan is: in elk geval: Suarez is met de Gouden Schoen gaan lopen…

image

Benieuwd hoe Nadia en Wim het er in de laatste rondes nog vanaf brachten… Ik duim nog even, en voor de rest: tot morgen!

Voor ICE leden en Steunende Leden gaat ledenschieting door om 14.30h. Be there.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten