zaterdag 31 december 2011

31/12/2011 - Exit 2011: van Nausicaa naar Sint-Amands, of naar huis..?

De laatste dag van het jaar dient zich aan. Traditionele eindejaarswensen krijgen jullie minstens al van ondergetekende. Ik hoop dat jullie wat hebben kunnen genieten de voorbije maanden van alles wat jullie hier hebben kunnen lezen. Misschien zelfs hier en daar iets bijgeleerd? Wie zal het zeggen. Intussen wordt dit het 169ste blogartikel sinds we daar deze zomer mee zijn begonnen. Dat gebeurde eerst wat aarzelend, intussen kunnen onze schare lezers hier minstens dagelijks wat lezen. En de feedback die ik her en der opvang, is toch dat mensen daar wel aan houden. Terwijl ik dit lees, lazen reeds 6850 bezoekers wat ik intussen dagelijks uit mijn digitale pen sleur. Vorige maand haalden we al boven de 2485 bezoekers. Benieuwd of we deze maand nog hoger gaan, en misschien de kaap van 3000 kunnen halen..? Enfin, ik ben al tevreden met maandelijks 2500 bezoekers.

Ik leerde veel dit jaar, over die boogschutterswereld. Ook dat daar veel over te vertellen valt. Weinig mensen zijn echt begaan met het sportieve, je kan ze op een 40-tal handen tellen. Die draag ik een heel warm hart toe, en ik hoop die schare op mijn manier verder te kunnen doen groeien. Om die reden begon ik ook mijn eigen maatschappij A.D. ICE Gistel. Bottom-line: ik leerde een pak mensen kennen, waar ik het goed mee kan vinden, en dat is het voornaamste. Al de rest kan zijn eigen leventje verder blijven leven. Ik maal er verder niet om.

Dank ook aan de steeds groeiende steunende leden. Ik zie vooral mensen met eenzelfde passie lid worden van onze gilde. Welaan: dat is net wat ik beoog. Wie de passie voor het boogschieten niet deelt zoals ikzelf, die hoort er niet thuis. Zullen we dus jaarlijks nauwgezet op toezien. Iemand moet het doen, niet? Knipogende emoticon

Een leuk eerste boogschuttersjaar:

  • ik won 2 blokschietingen
  • ik won een Tir aux Honneurs in Duinkerke. De keren dat het met de wielenboog wat goed ging, werd ik telkens 2de achter Freddy VP of, zoals in Koningshooikt met een Tir Wallon, achter Eric. Schutters waar je als beginneling als es achter mag (en wellicht moet) eindigen… Glimlach
  • ik werd kampioen algemeen als met de hoogvogels in de gildes waar ik lid was (Eernegem en Nieuwpoort)
  • ik kocht me intussen heel wat bogen: 2 Hoyt AlphaElite, 1 Hoyt Vantage Elite +, een Hoyt Vantage LTD en de Formula RX met F4 latten. Nog in backorder: de Hoyt HPX met F7 latten. Die Alpha’s: dat was niets voor mij: ik deed het er lang niet slecht mee, maar dergelijke bogen zijn niet geschikt voor staande wip. Een persoonlijk inzicht. Met de rest van mijn bogen, zal ik me allicht blijven amuseren.
  • en last but not least: ik zag onze junior-ladies Julie en Louise mooie dingen doen. Ze kunnen intussen aardig mee. En daar heb ik nog het meeste plezier aan ook.
  • of toch nog deze uitsmijter: bij eindejaar horen altijd lijstjes thuis. Dit moet zowat de beste aprilgrap zijn die ooit werd gemaakt, althans naar mijn mening…
    Beste aprilgrap ooit…

Maar vooral: ik herwon het geloof in de sport zoals ik die van mijn grootvader aanleerde: namelijk het schieten met traditionele boog. En dat doet mij het meest plezier. En na enkele weken, begin ik stilaan mee te kunnen. Ik heb nog enkele maanden om het nieuwe ledenseizoen aan te vatten, en om met traditionele boog te pogen een rol te spelen in kampioenschappen. Er is nog werk aan, maar ook Tiger Woods werd geen golflegende door ernaar te kijken. Doen, trainen, en leren uit fouten. Dan komt het misschien nog wel goed. Hou het maar in de gaten in 2012. Ik hoop er nog velen te kunnen verbazen… Glimlach

nausicaaIk zou het jaar graag al schietend (maar dan zonder buskruit) uitmaken: de rit dit ik vandaag zou verkiezen: straks vertrekken naar Boulogne-sur-Mer: de kids, en vooral Louise (haaien) en Julie (koraalvissen) zijn gepassioneerd door die dieren. En als ik nog de kans krijg, zou ik wel nog naar Sint-Amandsberg trekken om het jaar uit te maken, route_vandaagvooraleer aan de feestdis thuis aan te schuiven. Wie weet lukt dat wel. Dan wordt het wel wat rondrijden, maar dat zijn we intussen wel gewoon.

U leest er nog wel van. Zeker als ik me ook in de namiddag kon gaan ontspannen. Misschien wel een goeie zaak ook: in de namiddag kunnen de juniors de gourmet voorbereiden, en allicht ook nog een optreden voor papa en mama. Waarom zou vader dan in de weg moeten lopen tijdens die delicate voorbereidingen..? Knipogende emoticon

 

In elk geval: geniet van het jaareinde. Ik zal pogen minstens hetzelfde te doen! En laat ons alvast toasten op een succesvol 2012 voor iedereen, en zeker al onze lezers!Martiniglas

 

IMG_0426

P.S. intussen kan ik dit artikel toch al updaten. Nausicaa was een ster IMG_0422in de roos voor onze juniors. Vreemd hoe ze telkens uitzien naar zo’n bezoekje. ‘t Zullen die haaien zijn zeker, die het ‘m doen? Vooral bovenstaand exemplaar zien voorbijschuiven… het deed hen wat! Gelukkig was ook de ganse cast van de film Finding Nemo aanwezig daar… Knipogende emoticon Zo zullen ze tenminste kunnen slapen vanavond.

Intussen zijn de resultaten van de jury binnen. ICE was er met Linda, eindejaar_A3Nadia, Wim en Rudy. Je merkt wel dat ze een paar latten misten… Knipogende emoticon

Ik heb me tijdens de voorbereiding op de gourmet hier thuis, even op de liggende wip bezig gehouden. Mijn leden hadden 8 rondes zo te zien, of 16 pijlen. Ik had er 2 meer nodig om de top, de 2 zijvogels en 1 katrientje te schieten. Ik schoot wel bijna 10 meter minder ver, en op blokjes nr. 2.

Ik zie al uit naar de eerste schieting van 2012 trouwens, wat had u gedacht?

Martiniglas HAPPY NEW YEAR Martiniglas

Henri, Julie, Louise, Karoline en Dominiek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten