dinsdag 6 december 2011

05/12/2011 - Sint Amandsberg

We hadden deze ochtend last van veel wind, getuige ondermeer de kerstboom buiten die maar niet wou blijven staan. Hoewel er dus een mooie schieting gepland stond te Ingooigem, vreesden we een beetje voor dat weertje, evenals een te groot aantal schutters. Er waren er boven de 160 daar, hebben we vernomen. Proficiat, maar voor mij iets teveel schutters om nog plezier aan het schieten te hebben. Dan maar naar Sint Amandsberg, met Wim, Staf en Rudy.

Er waren nog 29 anderen van dat idee, dus kwamen we aan 33 IMG_0286schutters daar. Niet genoeg voor 2 wippen, ware het niet dat ICE D daar dan maar weer een mouw aan paste, door een Tir Wallon te organiseren op Wip II: alles 1 punt, geen koppels, en 10 af 10 bij. Er werden uiteindelijk 62 punten geschoten, en zo keerde er 62 EUR extra naar de schutterszakken. Behalve de mannen van Eeklo De Lieve, die ons peleton trakteerden, en hier en daar een enkeling, krijg je daar echter zero dankbaarheid van terug. Bedroevende mentaliteit tegenwoordig. Neen, mochten het mijn kinderen zijn, dan hadden ze al hun levieten gelezen gekregen. Net zo als een goeiendag zeggen niks kost, zo ook niet een dank u. Zelfs al doe je het daarvoor niet eens. Zoiets zou tot de eigenheid van een mens moeten behoren. Althans, elk zijn eigen visie en inzicht.

Hier en daar loopt er inderdaad nog een uitzondering rond. Nog dat geluk. Maar ik begin één en ander zo stilaan door te hebben. Het zijn bijna alle straten met éénrichtingsverkeer in de Verengde Staten der Schutters. Ben al content dat ik baas ben in eigen huis c.q. vereniging. Zo nu en dan neem ik al es een wijze beslissing. Knipogende emoticon

Het beschrijf zelf, waarvan dus 13 rondes extra, gratIMG_0288is geschonken door ondergetekende. ICE schoot er 26 op 112 schoten, of afgewerkt aan goed 23%. Dik het dubbele van het gemiddelde dus. Met dank aan Keizer Rudy om dat gemiddelde hoog te houden. Elk zijnen toer… Glimlach

 

IMG_0285

Thuiskomen was meer dan gezellig, en trouwens stukken meer dankbaarheid dan de ganse namiddag samen: die kerstboom was namelijk al versierd, en ook deze die buitenstaat, voor papa’s bureau.

Ben ik toch een gelukzak. Dan zijn je conclusies snel gemaakt natuurlijk. Niet dat die keuze nog moest gemaakt worden, ze is alleen maar es bevestigd.

Ik doe morgenavond lekker gezellig weer mijn eigen goesting. Een voorrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten