donderdag 9 mei 2013

6-7-8/05/2013 - een mooie maar al te drukke eerste helft van de Hemelvaartsweek

Nog geen sport op de teller deze week, geen enkel secondje zelfs. Maandagavond heb ik de keus tussen Nieuwpoort & Stene, maar geen van beide lukte, wegens te laat thuis. Onze kids hadden maanIMG_2537dag overigens geen school, dus poogde ik de namiddag vrij te houden voor hen. Even een korte uitstap naar Tillegem- en Beisbroekbos dan maar. Henri kon er met zijn nieuwe IMG_2551sportschoenen gaan pronken, maar vooral ravotten in de speeltuin. En dan een heerlijk ijsje. Zelf dacht ik aan een eenvoudig wafeltje, maar het brak me zuur op: weer te snel binnengespeeld, wat had U gedacht dan..? Winking smile Enkel nog op tijd thuis om van een heerlijke lente-avond te genieten… dat is ook al wat.

Dinsdag: dat houden we kort: de dag was zodanig kort, door het tempo overdag, dat ik nog nauwelijks weet wat er precies gebeurd is wat nog relevant is voor deze blog. Niets eigenlijk wat deze lezer kan boeien. Daar ben ik dan weer wel van overtuigd. Alleen weet ik dat de copains Kristine, Chris, Björn & Patrick wel de sportieve handschoen aantrokken, maar er naar hun goesting (aan de commentaren te lezen) niet al te veel van bakten. Allicht een slimme zet van vooral de eerste 2, want die hebben vandaag kans zich een eeuwige plaats te veroveren binnen het VHV, m.n. aan hun achterdeur te Meise 2… Winking smile

Gisteren woensdag? Wel, behalve alweer verschroeiend tempo van de ochtendlijke uren, enkel in de namiddag een korte break: de nieuwe ICE mobiel blijkt geland, en enkel nog te wachten op haar nummerplaat en keuring trekhaak. De kids wouden toch al es gaan ‘proeven’ van hun nieuwe reisbusje, dus dat was zowat de enige ontspanning op het menu. Geslaagd, dat wel, want enkel goedkeurend commentaar!

IMG_2563

IMG_2560

IMG_2561

IMG_2559

 

 

 

‘s Avonds toonden de juniors eerst nog es wat mooi is, en later wat er foto[1]echt toe doet: nog wat sport en ontspanning, aan de vooravond van een welverdiend verlengd weekend.

Partijtje voetbal!

 

 

 

 

 

Straks ga ik nu weldegelijk sporten, wat zou me nog tegenhouden? Ik ga de grensstreek maar es opzoeken… wat de rest van de dag brengt, dat zien we wel. De nacht noopt me tot enkele uren intellectuele arbeid, maar ook morgen wordt het sport. En zaterdag ook: tornooi Gouden Paard! En zondag? Welaan: de mooiste individuele wedstrijd van het jaar, waar ik als trotse pijlenaangever mag figureren voor mijn dochter Julie…de 83ste Keizerschieting van België, als ingericht door de KNBBW, dit jaar te Middelkerke, dus op quasi wandelafstand van hier… Ik ga met minstens evenveel plezier als vorig jaar. Ze wordt allicht de jongste deelneemster daar dit jaar… Veel maatschappijen laten überhaupt niet eens toe dat zo’n kleintjes de kans van die ‘seniors’ afsnoepen om daaraan mee te doen. Ik heb indertijd als 11-jarige ook nog mogen meemaken. Ik werd ‘gedegradeerd’ tot Prins/Jeugdkoning… Een soort tjeven-oplossing zou dat tegenwoordig heten…  Winking smile

Enfin, wat U ook moge plannen: geniet er vooral van. Vandaag komt na morgen nooit meer terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten