vrijdag 1 februari 2013

31/01/2013 - Een avond sportelen…

Na alweer enkele lange, maar vruchtbare dagen, was het al weer van maandagavond geleden dat ik nog kon bijtrainen. Blij dat ik er tijd voor had, hoewel ik eigenlijk zou moeten tijd MAKEN daarvoor. Mens sana in corpore sano, remember? Misschien moet ik inderdaad, naar analogie van onze bloedarmoedige politici maar es een taskforce oprichten. Hoewel, politici richten die tegenwoordig op, of eerder: ze schieten als paddestoelen uit de grond, als ze niet weten (en wat een gepaste zinspeling! Winking smile) van welk hout pijlen maken. Wat mezelf betreft, is het al dik 25 jaar geleden dat ik nog met die houten pijlen moest schieten, laat staan ze te maken…

Neem ik die avond sport er niet bij, dan staat de tijd gewoon niet stil, dat is de harde realiteit nu maar. Er blijken er te zijn die niet goed kunnen tellen, en dan meer bepaald hoeveel uur er in een dag zijn. Als ik dat zo even uittel, dan duurt een week voor mij ongeveer 12 doorsnee-dagen.

Nog een weekje school, en de kids kunnen alweer de krokus in. Dat is eigenlijk hoopgevend nieuws: het betekent dat zo stilaan de lente begint te naderen. Alvast 1 groot voordeel dan: ik hoef ‘s morgens alvast al zo lang niet naar buiten te turen vooraleer een streepje licht te zien. Ook nu is het nog pikkedonker buiten, en zit ik al weer een uurke of 4 aan mijn bureau. Heerlijk gevoel wel die ochtenden, want de wereld is tot de rest ontwaakt, even van mij… Zo voelt het aan.

Enfin, sport, dat heb ik nodig, of de molen draait onverbiddelijk door. Gion-x_hoytisterenavond dus even een nodige break. En dat liep best lekker, met die ProComp XL. Alweer een wapen getest en goed bevonden. Na de Tribute, die ook al het nodige plezier kon scheppen, op naar de volgende test: de recurve Formule ION-X. Deze staat op het menu de komende weken. En daarmee moeten we dan klaar zijn voor de enkele afspraken op het jaar die echt van tel zijn, zoals de Koningsschieting….

Kristine was ons gisteren net te snel af, en ging met 131/01 - Ledentraining stuk meer lopen dan Björn en ikzelf, Chris spoorde ook redelijk goed mee, en Patrick bleek vermoeider dan verwacht… Smile

Hopelijk kunnen we het weekend ook voldoende ontspannen, zelfs al is dat al inspannend en/of opspannend…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten