dinsdag 31 juli 2012

30/07/2012 - Zedelgem - Nieuwpoort - Johannes 8:7

IMG_1602Gisterenochtend troffen we een kleine 50 schutters aan voor een wedstrijd 7 hoge, waarbij wij aantraden met Nadia, Wim, Tom en ikzelf. De ochtendzon zag er namelijk veelbelovend uit,IMG_1604 maar het weer wist in de voormiddag niet goed wat het wou: wat bewolking, toenemende wind, en finaal zelfs een paar druppels.

Nadia deed het opperbest bij de dames en kwam op de finish zilver halen, zelf kon ik enkel aanklampen, IMG_1605en moest de laatste ronde verstek geven, want een pijl brak in de los, en het beschadigde stuk sneed zowaar enkele draden van mijn pees door. Veel te riskant om nog verder te doen. Ik mocht dus best tevreden zijn met een gedeelde 3de plaats, na Olivier (43) en Freddy (48).

Nadia, Wim en Tom beslisten te blijven in de namiddag, zelf kon ik dat niet. Tom haalde er nog 5 neer, Nadia 4 en Wim 2. Die 2 waren dan wel 2 toppen, dus Wim trok de lijn van ‘s morgens door (misschien die goeie pijl terug?). 38 schutters, en dus een wijze beslissing te schieten op 2 wippen op punten. De sportieveling zal er niet om getreurd hebben.

‘s Avonds kon ik ook al niet Nieuwpoort, gelet ik wel heel vroeg op de luchthaven van Charlerloi diende te staan… Hoe er daar gestreden werd, is me dus niet bekend.

Benieuwd ook het in Vlamertinge was. Ik mag hopen dat er wat volk kwam opdagen voor o.m. Georges. Ik begreep in elk geval dat onze Franse vrienden met een deel daarheen zouden trekken.

* * *

Ik heb me gisterenavond dan maar ledig gehouden met het lezen van parabels. De samenleving is een vreemd en complex organisme en we moeten daarin allemaal onze weg zien te vinden, hoe moeilijk ook... sommigen is het gegeven die weg te vinden, maar sommigen zullen voor eeuwig blijven dolen. Anderen doen hard hun best te zoeken. Wie ulieden zonder zonde is, werpe dan ook vaak den eersten steen, niet?

Ikzelf ben niet zonder zonde, zoals de doorsnee mede-mens…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten