donderdag 26 juli 2012

25/07/2012 - wat doe je met al die warmte..? - reddingsactie van onze Houdini-koe…

Men neme een laptop, met de wel heel relevante (figuurlijk dan) naam MacBook Air. De Air die moet je dan wel van de airco laten komen, of je smelt zowat weg op je bureaustoel.

Wie gisteren naar de kust wou, die zal het geweten hebben. Ook in de auto zal een MB-Air niet geholpen hebben. Gistel kwam in het nieuws, met een ongeval op de E40. Iets verder richting Brussel ook nog een vrachtwagen vol varkens, maar er zaten er van ons gene tussen… Ik ben U voor, niet?

zwemmerzwem

Verkoeling, dat vind je in het water. Redder Henri houdt daarbij alles goed in de gaten in zijn piratenzwembad… Als ie er zelf al niet intuimelt, that is… Glimlach

Het water bereikt makkelijk de 26° zo net na de middag, dus meer dan comfortabel… En zodra je uit het bad stapt, kom je toch in een kokende hitte terecht. Dan is de boodschap om maar snel weer te gaan afkoelen. De kids het zwembad, papa zijn airco… Eerlijk verdeeld zeker?

De avond had nog een verrassing in petto: 1 van onze koeien had blijkbaar een weg gevonden om uit de weide te ontsnappen (t.t.z.: blijkbaar stond de batterij die stroom stoot rondom de weide, af). Vreemd zicht om plots door je raam een koebeest te zien passeren waar je het niet verwacht. Finaal zijn dat toch geen kleine huisdiertjes meer, niet?

En finaal besliste ze om even een grachtje op te zoeken, ipv haar vertrouwde weide. Lap, en dat bij het duister. Zit daar dan een beest van meer dan 600kg in een gracht. Die haal je daar niet zomaar uit. Zelf belandde ik ook tot aan mijn knieën in diezelfde gracht, waarbij mij ook een brandnetelkuur niet werd ontzegd. Je kan het natuurlijk een wellness-avondje noemen ook. Wat modder schijnt goed te werken tegen reuma ook… Glimlach En Wikipedia leert dat ook brandnetels vele kwaliteiten toegeschreven worden. Ik kan alleen getuigen dat het nog altijd kriebelt momenteel… Verwarde emoticon

bea_houdini

Bea Houdini zat deze morgen al weer gezellig te herkauwen onder het opkomend zonnetje. Zich duidelijk van geen kwaad meer bewust. Hoewel: toen ik bij het ochtendkrieken even ging piepen, stond ze toch weer dicht bij haar uitgang van gisteren. Deze keer zal ze echter wel gevoeld hebben dat er weer stroomstootjes passeerden als ze te dicht de omheining naderde… Zo slim als ze gisteren was, zo slim was ze dan deze morgen ook om maar netjes bij haar vriendin te blijven…

Deden ICE-leden het goed in Blankenberge (avondbeschrijf)? Ik laat het U weten van zodra de tamtam annex rookwolken mij bereiken. Witte rook, laat ons hopen. In elk geval hoorde ik al dat zowel Wim als Tom de wippen mochten bemannen…

Niet zoveel gildenbroeders in Torhout, merk ik op de website. Slechts 20… En de mannen vooraan profiteerden daar niet echt van. Met 7 ledenschietingen op 19 minder dan de kopman, sta ik nog altijd comfortabel 2de. Mag niet klagen hé…

Ik zie ernaar uit nog es aan sport te doen, dat wel… Airco is ook niet alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten