zaterdag 23 juni 2012

22/06/2012 - Ledenschieting Vrije Archiers van Tillegem - Avondschieting Zedelgem - Plannen voor het weekend…

Ik voel een kriebel in mijn keel opkomen voor de ‘vakantie’ dit weekend… Als ik het Europees Hof van Justitie mag gaan geloven, mag ik dus straks mijn verlof inhalen in de loop van volgende week. Aja. Met welke idioten hebben ze dat Hof daar in godsnaam bevolkt? En dan verwonderd zijn dat onze overheden maar schulden blijven maken, en dan natuurlijk straks weer moeten gaan snoeien om een begroting in evenwicht te krijgen. Manmanman… In wat voor tijd leven wij eigenlijk?

* * *

Ach, wat zou het, deze blog gaat over boogschieten. Maar goed, het is ook een dagelijks krantje (of toch bijna), en dan mag ik al es de actualiteit aanhalen/hekelen. Soit. Een mooie avond diende zich nog aan, als je even de waai vergeet… A.D. ICE apprecieert de combinatie natuur/erfgoed en het traditioneel boogschieten, en al zeker in het prachtige kader van Tillegembos. Prachtige stand, zonder meer. En dat aantrekkelijke aan dat open wipje… Enfin. We waren terug het dikst vertegenwoordigd peleton met ICE Kristine, Nadia, Wim, Chris en DD. Zelf maakte ik er es een experimentele avond van… Bij nijpend gebrek aan kloppers voor de Magnum XL8 die ik gebruik voor mijn traditionele boog (er blijft verdacht veel hangen overal in die bomen daar in Tillegem), vond ik er niet beter op om es die Vantage LTD (modeljaar 2012), en tevens een 50-60lbs mee te pakken. Schafte ik me deze winter aan voor de liggende wip, maar zeer intensief is dat dus niet gebruikt. Zonde, en het kwam me goed uit: ik heb hier nog een pak XL10 liggen die ik toch allemaal aan flarden knal met mijn Vantage Elite Plus, maar die me uiterst geschikt leken voor die LTD. Veel had ik ook niet aan te passen: druktepunt en loper wat anders instellen om naast het oog te trekken, treklengte op 32” gezet, en klaar was kees… Ik was maar wat benieuwd wat dat zou geven.

Ik moest al snel vaststellen dat ik nog wat meer diende te corrigeren aan het druktepunt, maar dat was vrij snel gepiept, en in 1-2-3 was ik vertrokken. Best aangenaam schieten met die AccuWheel en zeker op die treklengte. Smaakt naar meer, want ik kon al snel vaststellen dat ik zo goed als kaarsrecht schoot. Enkel het blokje passen zat er de eerste rondes niet bij, hoewel ik netjes ter plaIMG_1372atse kwam. Ik had eigenlijk evengoed enkel de laatste 5/6 rondes kunnen gaan, want pas dan kreeg ik ook nog die 20% geluk erbij, en viel tenminste wat ik al de ganse avond verdiende: een premie, de katriene, en 2 zijvogels. Weliswaar veel te laat om confrator en Sire in Tillegem, ICE Wim, bij te benen, maar ik heb me toch nog kunnen weren. En vooral een heel leuk gevoel overgehouden aan het schieten met die LTD. Verandering van spijs doet eten, pleegt men al es te zeggen ook natuurlijk Glimlach. Enfin, het zou eigenlijk moeten werken, want van alle (u leest het goed) compoundbogen die Hoyt vandaag maakt, is de LTD eigenlijk de enige die is ontworpen voor ‘fingershooters’… Quod erat demonstrandum!

Trouwens, Zedelgem Willem Tell organiseerde een avondschieting, en ik kon vaststellen toen ik naar huis vertrok, dat er allicht wel wat volk van Waregem naar ginder was afgezakt… Ik vermoed dat dit gevaarte nog snel door een lokale brouwer naar ginder werd gestuurd. Of ‘t zou moeten naar de Koude Keuken geweest zijn, dat kan ook, en is wellicht nog waarschijnlijker…

* * *

Onderwijl zetten onze juniors hun laatste inspanningen verder voor de examens. Maar ook niet zonder ontspanning. Henri kan nu zwemmen, dus nu nog zijn brevet halen. Gesteund door mama en zijn zussen mocht ie gisteren nog wat verder oefenen. Nog enkele keren, en ‘t zal ‘m wel lukken! Dat ze vandaag maar die enige zonnige dag meepikken. Morgen wordt alweer laveren tussen de druppels als we de weervoorspellers (human and digital) mogen geloven, dus dan is er nog meer dan tijd genoeg om nog even over die schoolboeken te buigen, mocht dat nog nodig zijn…

* * *

2012-06-23_NP

Zelf moeten we deze ochtend al niet ver lopen. Vlak in de buurt wacht de ontspanning. Straks komen die juniors papa en companen wel een hart onder de riem steken, en het bloso-terrein laat ook toe meteen maar wat aan lichamelijke ontspanning te doen: wat tennis, voetbal, of ste2012-06-24_VenBppen…

Ze kunnen er maar deugd van hebben! En papa natuurlijk ook… Knipogende emoticon Druppels of niet: morgenochtend kunnen we naar onze vrienden van Vrij ende Blij voor een blokschieting op liefst 5 (u leest het goed) wippen. Je ziet ze stelselmatig minderen, wat jammer is. Maar dit is al es de moeite om de verplaatsing te maken, niet? We kunnen al minstens 5 keer 3 pijlen schieten, en als we voldoende raak zouden treffen (je weet maar nooit hé Glimlach), dan mag je er zelfs nog wat bijdoen, misschien zelfs meerdere. Maar evengoed is het nadien gewoon huiswaarts. Ik denk dat ik me in de namiddag in de zetel ga vleien, tussen mijn familie thuis… Henri kreeg voor zijn verjaardag ondermeer nog een dvd van de laatste Kuifje-film: net iets voor mij…

Voor allen zeker wat wils dus. Bon, stilaan tijd om te gaan vertrekken… De ene gaat nu naar huis, de ander…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten