woensdag 29 mei 2013

29/05/2013 - de sportloze dagen blijven aanhouden… maar aan alle lelijke liedjes komt OOK een eind ;-)

Behalve het opmeten van schade, kwam er sportief gezien van mIMG_2871ijn passie nog niets in huis deze week. Laatste wapenfeit dateert intussen al van vrijdag laatstleden in TIllegem.

Wie nie al te ver trekt, die kan in elk geval in onze 2de hands winkel terecht. Vorige week kon 2 keer gaan trainen, wat resulteerde in 5 kapotgeknalde stuks, en dan nog ene in de takken van de bomen van Tillegembos (en dat voor een recurve-boogske), maar die komt nog wel terecht…

Ik heb bovendien wel voldoende stock liggen, wat me toelaat tussendoor al es enkele pijltjes af te werken. Ze staan dus klaar om te vliegen, maar moeten natuurlijk eerst op een schutterstand terechtkomen om dat dan daadwerkelijk te doen.

In elk geval vanavond dus. Ter nagedachtenis van de eerder dit jaar overleden Keizer Jozef DEVAERE, bakker op rust, van het Gild in Torhout, is er een combatje gepland met jaarlijkse wisselschaal, met de gilde Sint-Joris Roeselare. Ik leerde overigens, in de tijd van ‘t motje-park, voor zij die wat van de geschiedenis van Roeselare afweten, daar met mijn grootvader de boogschuttersport aangeleerd. Intussen is hun stand verhuisd naar Rumbeke, niet zover af van het AB Businesspark, maar niettemin, mijn schuttershart klopt immer iets sneller als ik al de naam hoor vallen. Ik heb er toch een kleine 5 jaar als jeugdschutter actief aan de ledenschietingen deelgenomen, toen trouwens nog 3 keer per week: op woensdag, zaterdag en zondag…

Plezante tijden dus, maar een eeuwigheid geleden.

008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten