donderdag 12 april 2012

10-11/04/2012 - Eernegem, Blankenberge, Immer Vooruit, Torhout, Veldegem…

IMG_0924

Dinsdag mocht ik mijn figuurlijke 40ste kaars uitbranden. Naar het schijnt begint het verstand nu overwicht te krijgen. Ik laat aan U over of U het verschil zal zien de komende dagen/weken.

Je merkt in elk geval in welk digitaal tijdperk we tegenwoordig leven, aan de manier waarop je verjaardagswensen krijgt… En dat is merkelijk anders dan enkele jaren geleden. Hoewel dat ook afhangt van je leeftijd zelf. Als ik even vergelijk met de verjaardag van Louise enkele weken geleden, waar zijn 10 kaarsjes mocht uitblazen, mochten we een ‘stielman’ vragen om een extra legger in de keuken te voorzien om al de ‘traditionele’ kaartjes gezet te krijgen… De kids waren al van Paaszondag naar de boerderij bij oma en opa, en kwamen tijdig thuis om papa’s verjaardag te mogen vieren. ‘s Avonds ontspanning op de ledenschieting in  Eernegem, met een 2de wip blokken n.a.v. mijn 40ste verjaardag. Telkens er 20 punten vielen werd aangevuld, en de 19 schutters haalden net geen 50 punten neer. Zelf kwam ik als eerste over de meet, met 10 punten, gevolgd door Koen met 8 en Eddy met 7. Zo waren de medailles meteen verdeeld… Knipogende emoticon

IMG_0920

Onderwijl waren ICE Kristine, Chris en ‘de Patrick’ traditiegetrouw op de ledenschieting Immer Vooruit. Patrick had nieuwe pijlen gevraagd, en was het nu daarmee, of gewoon omdat ie verrastIMG_0919 de zuiveringsavond van Chris moest ondergaan..? Het bewuste heerschap haalde met 7 blokjes liefst 19 punten naar beneden! ‘t Is dat bouwverlof zeker..? Knipogende emoticon

ICE Nadia & Wim begonnen het ledenseizoen in Blankenberge dinsdagavond, tevens als eerste prijsgevers. Benieuwd hoe ze het daar vanaf brachten.

* * *

Dat brengt ons naadloos naar gisteren woensdag. Gelet het IMG_0921ledenseizoen in Torhout al is begonnen, kan ikzelf alvast niet meer naar Veldegem, in tegenstelling tot onze kustbewoners uit Bredene. Ook daar ben ik nog immer benieuwd wat ze daar klaarden. De juniors gingen met mama K én tevens de autosleutels van papa zwemmen naar Wingene. Lap. Stond ik daar lekker zo even voor 18h, gepakt en gekleed, maar zonder sleutels… Bedroefde emoticon

Gelukkig was er redder-in-nood en mede-confrator in Torhout Wilfried, IMG_0923die me nog kon komen ophalen. Hoewel we te laat waren, konden we ons goed weren: Wilfried haalde 7 punten, en ICE D, die ook in Torhout het ganse seizoen het kampioenschap met de traditionele boog wil bekampen, deed het dubbele. Het leverde me na 2 leden-schietingen de traditionele band op die je dan dient te dragen… Mijn eerste keer. Benieuwd hoelang ik die zal kunnen houden tegen al dat wieltjes-geweld… Knipogende emoticon Daar in Torhout houden ze er nog enkele tradities op na, die je elders al niet meer ziet/vindt. Maar vooral: het is er plezant deelnemen, en op een boogscheut van mijn deur. Wat moet een mens meer om ‘s avonds de zinnen es te verzetten?

Ciao!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten