zondag 16 december 2012

16/12/2012 - Sectorale Vergadering Sector 2 (Maaltepark, Gent), nabeschouwing en namiddagactiviteit…

Ons menu voor deze ochtend...

Sector1612

 

Vraag 2: te fundamenteel om hier (noch op de vergadering zelf), te Dezwaef 347706745326754816 246673414beantwoorden natuurlijk… Er is meer werk aan de winkel daarvoor! De namiddag waDezwaef 347705508594278386 246673414s dan weer in het teken van de ontspanning vooraleer de spannende laatste week aan te vatten voor het kerstverlof.

 

Terwijl mama ICE Ka naar het ice trok met al onze jeugdschutters (Glimlach), bleven Kristine, Chris en ikzelf bij A3 strijden voor wat eer. De handdoek was voor Chris…

 

image 

We mogen echter ook niet vergeten dat er een straffe uitdaging klaarstaat voor maandagavond… Meer daarover na afloop. En als de vingers het hebben overleefd… ;-)

Have a look:

https://www.facebook.com/groups/ADICE.Winter.2012.2013/

De nabeschouwing van onze sectorvergadering, daar kom ik later nog op terug. De agenda-punten waren nobel, wat mij intussen duidelijk is, is dat het extreme-overlegmodel (en ik zal me daarin verduidelijken), tevens ingegeven door angst, angst voor verandering. Nochtans staan mensen die een verantwoordelijkheid nemen (in hun rol binnen de federatie), in de beste schoenen om een schip, al is het log, te helpen sturen. En dat is trouwens ook hun verantwoordelijkheid! U leest het goed. Ik heb het nu niet specifiek over onze sector 2, maar in het algemeen. Analyses maken, dat gaat nog voor een stuk, maar de definitie van analyse wordt niet ten volle begrepen: het eerste stuk van een analyse is het verzamelen van gegevens. En de juiste gegevens. Dat gaat nog, zei het dat je veel interessantere data kan verzamelen. De volgende stap ontbreekt echter. Namelijk het zoeken naar de antwoorden op de WAAROM-vraag. Tja, dan geraak je nergens natuurlijk. Als je de juiste waarom-vragen stelt, zal je ook de juiste antwoorden vinden, en dan kan je tenminste iets ‘verkocht’ krijgen. Gemiste kansen, zo noem ik dat. Dan kan je het inderdaad niet anders aanpakken dat finaal stellen: ‘we hopen een goed jaar tegemoet te gaan’… Hopen, dat lijkt me iets te ijl.

Er zijn nochtans vele sterke schouders die enkele boeiende inzichten hebben. Zij kunnen iets sneller op de bal spelen. Zoals ik al zei: verandering kan komen van binnenuit ook…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten