maandag 6 februari 2012

6/02/2012 - Spreekbeurt Julie over wipschieten 9u30 - Immer Vooruit (chez ‘Don Marcello’) 14u30

De dag begon slecht. Ik zat al vroeg zonder die verderfelijke sigaretten, en diende dus –gegeven het vroege uur van opstaan- mij een tankstation langs de autostrade te zoeken. Dan maar wat sport combineren met een nood… Zo wordt het een spreekwoordelijke deugd.

Ik haal hier nog 90km/h… ;-)

Bon, alle gekheid op een stokje: deze ochtend had ik belangrijker dingen te doen: Julie had een spreekbeurt en het thema zelf mogen kiezen. Bijna vanzelfsprekend werd dat wipschieten… Samen hadden we enkele foto’s gekozen, en wat tekst ter info die ze tijdens haar spreekbeurt kon brengen. Daarnaast nam ze natuurlijk ook haar boog en pijlen mee, enkele panaches en vogels. En zowel juf als klasgenootjes trokken meer dan grote ogen… Juf had bovendien zelfs moeite om de boog van Julie open te trekken… Liefst 21 lbs… Knipogende emoticon En voorwaar: een fantastische nota in haar agenda vIMG_0622anavond, die boekdelen spreekt: ze moet duidelijk vol enthousiasme hebben verteld over één van haar hobby's…  Vooral HOE ze het gebracht heeft, maakte duidelijk indruk op de juf. Bravo, ook van een trotse ICE Papa (die overigens al wat minder ICE wordt als je zoiets moet (mag) lezen…) ‘t Moet zijn dat die Top die ze vrijdag schoot al een voorteken was… Glimlach

Bon, ze heeft ook een goeie leermeester in haar papa ICE D natuurlijk. Die kreeg boogschieten al met de tienergenen mee via zijn grootvader. Dat moet zich dus doorzetten van hun overgrootvader, als ik zie hoe ze nu schieten. En vooral: met welke mentaliteit ze onder de wip staan. Daar hecht ik minstens zoveel waarde aan. Als ze er niet staan voor sportief amusement, dan moeten ze er niet mee bezig zijn. En dat houden we graag zo. De reste blijve bijzaak… En dat lukt aardig, al zeg ik het zelf.

Tussendoor nog een kleine correctie: volgens de telex die ik gisteren binnenkreeg waren 48+3 schutters in Brugge. Gelet het aantal rondes welk ik op dat kaartje zag staan, was ik eerlijk gezegd al verwonderd over de snelheid van schieten daar… Het bleken er 38+3 te zijn, wisten 2 getuigen me te vertellen… Mijn excuses voor de error.

* * *

Vandaag waren er 50 in Sint Amandsberg, waaronder het team ICE Gistel & Friends welk verbroederde met Filip van Waregem. Ik denk dat ik de kamp heb gewonnen in het schieten van het meeste lege zijpinnen. Ook het vermelden waar, maar telt verder tot niets. Mijn mede-teamgenoten deden het op dat vlak trouwens ook nog zo slecht niet. Uiteindelijk hielden we alles netjes in balans. Elk 2 stuks… Filip borstelde een Top uit de latten, en had er al eerder voor geoefend door een vogel te schieten, ICE D moest genoegen nemen met een vogel en IMG_0621een Kalle, en ICE Wim en Staf knalden er zelve ook nog 2 vogels tegen het canvas. Trouwens, de vermoedens die we eerder al uitten rond de vreemde link met die moord in Wingene, en die Don Marcello die gezocht wordt… dat wordt met de dag vreemder. Want hoe verklaar je anders het angstvallig willen verbergen van vingerafdrukken van dit heerschap, dat als roeper aan Wip II verdacht veel op die gezochte boef lijkt? Wellicht begin ik me dingen in te beelden, dat kan ook natuurlijk… Knipogende emoticon Dit wordt hier zo stilaan een spelletje Cluedo, niet?

* * *

Ons sympathiserend lid Christophe, die was zondag enkel te bespeuren op de doopreceptie van zijn dochter Margaux. En maar logisch ook natuurlijk. Ook dat is aanstormend schutterstalent (al moeten we daar nog enkele jaren op wachten), want evenzo genetisch alvast al zo gecodeerd van bij de geboorte. Daar zal ze nooit iets aan kunnen veranderen… Knipogende emoticon

Wie haar wil steunen (een wedstrijd van de Krant Van West-Vlaanderen) door haar straks de mogelijkheid te geven haar eerste boogje te kopen, met een bundel pijlen, die sture een sms naar 6649 met de tekst EXACT als hieronder. Het kind zal je meer dan dankbaar zijn!

IMG_0623

We duimen mee! Duim omhoog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten